بازارسازان

بازارسازان

بازارسازانTel:88-0000-0000

قلعه ايرج بزرگ‌ترين قلعه خشت خام در استان تهران

اسپيد دژ يا قلعه ايرج يا قلعه گبري، دژي ساساني در نزديكي روستاي عسگرآباد عباسي در نزديكي پيشوا و از قديمي‌ترين دژهاي خشتي جهان است. در ادامه با اين قلعه زيبا بيشتر آشنا خواهيد شد.

ادامهـ مطلبـ
| ۷ تير ۱۳۹۹ | ۰۳:۵۷:۰۳ | hsi
،

تاريخچه ايران اير تور

شركت هواپيمايي ايران ايرتور در سال 1351 توسط شركت هواپيمايي ايران اير (هما) تاسيس شد. هدف از راه اندازي اين شركت توسعه صنعت گردشگري و سفرهاي زيارتي بود و به همين منظور مرتبا تورهاي داخلي و خارجي بسياري برگزار مي كرد. از جمله تورهاي داخلي آن مي توان به تورها هفتگي به مقصد مشهد مقدس اشاره نمود. به دليل استقبال بسياري خوبي كه از تورهاي داخلي و خارجي آن صورت گرفت، تعداد تورهاي خارجي اين شركت نيز كه معمولا به مقصد دبي، شارجه، چين، سنگاپور و .. بودند افزايش يافت و موجب شد كه اين شركت پيشرفت بسيار مناسبي داشته باشد. لازم به ذكر است كه برگزاري تورهاي ايران ايرتور 10 سال پس از تاسيس شركت يعني در سال 1361 اتفاق افتاد.

شركت هاي هواپيمايي محدودي در ايران داراي مجور آموزش هوانوردي هستند كه ايران ايرتور يكي از اين شركت ها است. ايران ايرتور در ادامه فعاليت هاي جدي و گسترده خود در سال 1371 تصميم گرفت كه مشهد را به عنوان قطب اصلي پروازي انتخاب نمايد. پس از اين انتخاب پروازهاي داخلي ايران ايرتور از مبدا مشهد به 13 استان كشور آغاز گرديد. علاوه بر اين هواپيمايي ايران ايرتور فعاليت خود در زمينه پروازهاي خارجي نيز آغاز نمود.

امروزه حدود 50 درصد از پروازهاي حج عمره و تمتع از شهرهاي مختلف ايران توسط پروازهاي اين ايرلاين انجام مي شود.از ديگر مقصاد بين المللي فعاليت هوايي ايران ايرتورمي توان به مسكو، عشق آباد، دمشق و .. اشاره نمود. بر اساس قوانين و تصميمات گرفته شده ايران ايرتور در سال 1389 به شركت هاي تابع وزرات دفاع ايران واگذار گرديد اما پس از گذشت چندين سال در سال 1394 از طريق برگزاري مناقصه مالكيت آن را به بخش خصوصي واگذار نمودند.

https://safarfarda.blogspot.com/2020/06/blog-post_23.html

ادامهـ مطلبـ
| ۳ تير ۱۳۹۹ | ۰۴:۲۰:۵۶ | hsi
،

ايستگاه راه آهن مشهد

تاريخچه ايستگاه راه آهن مشهد

تاريخچه ايستگاه راه آهن مشهد

ساخت خطوط راه آهن شمال جنوب خراسان در سال 1316 آغاز و در سال 1320 به پايان رسيد و در همين سال بهره برداري از آن آغاز گرديد. اين پروژه از گرمسار آغاز و در شاهرود تمام شد. با آغاز جنگ جهاني اول كار ساخت آن به طور كامل متوقف شد. بار ديگر در سال 1323 همراه با جشني با شكوه اين پروژه كه هدف آن اتصال تهران به مشهد با استفاده از خطوط راه آهن بود ادامه پيدا كرد و با تلاش متمادي و پيگيرانه در سال 1335 پايان يافت. در خط تهران-مشهد در حدود سه هزار پل موجود است كه هشتاد پل آن از نوع پل‌هاي بزرگ مي باشد. قطارهاي توربوترن، اولين بار در خط تهران-مشهد شروع به كار كردند. اين خط ريلي، به‌صورت دوبل و رفت و برگشت مجزا مي‌باشد و بر خلاف راه جاده اي، به موازات رشته كوه البرز قطعه بينالود، كشيده شده‌است كه از نزديك اسفراين عبور مي كند. راه آهن مشهد داراي دو ايستگاه باري و مسافري تفكيك شده، ۷ خط قبول و اعزام مسافري، و چند ترمينال براي ايستگاه باري، گمرك، و ... است.

ادامهـ مطلبـ
| ۲ تير ۱۳۹۹ | ۱۲:۳۸:۳۰ | hsi
،

خداحافظي بنز و بي‌ام‌و از هم!



 اخباراقتصادي ,خبرهاي اقتصادي, بنز و بي‌ام‌و

دو غول خودروسازي آلماني به تازگي اعلام كردند كه به همكاري خود در ساخت خودروهاي خودران پايان داده‌اند و اين همكاري شايد وقتي ديگر دوباره اتفاق بيفتد. 

ادامهـ مطلبـ
| ۱ تير ۱۳۹۹ | ۰۸:۲۱:۱۸ | hsi
،

جستجوگر


درباره ما

رمزینه بارکد


آمار

افراد آنلاين : 1
بازديد امروز : 23
بازديد ديروز : 67
بازديد كل : 1864

سرویس وبلاگدهی فارسی یا پارسی رایگان